לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

חרדה אימהית - נעים להכיר



אימהות רבות חוות עצם הלידה הראשונה משבר "חרדה" במימדים שונים. כיצד נלמד לזהות אותו ונדליק בקול גדול את הנורה האדומה?

אחד מן החששות הנפוצים ביותר אשר לא פוסחים כמעט על כל יולדת טרייה הוא החשש הגדול שלא תדע מה לעשות כלל עם התינוק הקטן. החשש הנפוץ ביותר הוא הפער הגדול שמתקיים בין האופן שבו רגילה האישה להרגיש עם עצמה- בטוחה בעצמה, יודעת מה לעשות, יודעת איך לברר מידע ולקבוע עמדה, לבין ההרגשה המשתקת ממש: "חשבתי שאני מוכנה, אבל אני לא. שמישהו יקרא כבר למבוגר אחראי שיציל אותי".

הרבה מאד אמהות חדשות מופתעות לגלות עד כמה העיסוק באמהות מעלה ומציף תכנים הקשורים לילדות ולבית ההורים - לטוב ולרע. בסופו של דבר הבית בו גדלנו מהווה את המעבדה הראשונה בה התנסינו במערכות יחסים, המקום הראשון בו חווינו רגשות עזים והוא המקום שבמידה רבה מעצב את האני מאמין שלנו כהורים - בין אם אנחנו רוצים להיות "כמו" ובין אם אנחנו רוצים להיות הכי פחות דומים למודל ההורות של הורינו.

כן חשוב להכיר בחרדות שנובעות מהחשש שלנו להיות "כמו" או לא להיות "מספיק", בואו לא נבהל מסימני השאלה ונקבל את העובדה שלעתים נתנהג ממש כמו הורינו (לטוב ולרע) וזה לא הופך אותנו ל"בדיוק אותו הדבר כמוהם" ולפעמים לגמרי אחרת (ושוב,לטוב ולרע) וזה לא אומר שההורות שלנו היא טובה יותר או טובה פחות אלא פשוט אחרת, יש לנו סיכויים מצוינים לגבש לעצמנו את המסלול שלנו כהורים.

אין אמא עליי אדמות, ולו הקולית ביותר, שתסכים להשאיר את תינוקה בן השבוע לישון לבד בחדרו, שלא העלתה בדעתה, בנפשה ובצלילות מחשבתה את החרדה כי משהו עם התינוק שלה לא "בסדר".
לפעמים החרדות קשורות לבריאות של התינוק הקטן, להתפתחות שלו או לתקשורת החדשה שנוצרת מולו. בסופו של דבר קטנטנים לא מגיעים עם "חוברת הפעלה", זמינות המידע גורמת לעתים להצפה וסימני השאלה רבים. חשוב מאד לא להישאר לבד עם הלבטים והחרדה. לא להסס לשאול רופא ילדים, אחות טיפת חלב, לשתף אמהות אחרות בפורומים להורים. לעתים קרובות מה שנראה לנו כבעייתי מתגלה כנפוץ ומקובל, מה שמטריד אותנו מטריד המון הורים אחרים ועצם השיתוף מצליח להרגיע לא פעם, כמו גם יעוץ מתאים שיכול לפתור בעיה מטרידה בלחיצת עכבר.

אימהות ? על אף החרדות הקלות שילוו אתכן במהלך החודשים הראשונים שלאחר הלידה, אל תשכחו לעמוד זקופות ולהיות מוכנות עם האצבע על הדופק!
חרדה צריכה לקבל טיפול מקצועי אם היא תופיע באחת מן הדרכים הבאות:
כאשר רמת החרדה גבוהה מאד והיא מקשה על תפקוד תקין.
כשאר רמת החרדה גבוהה ובנוסף יש פגיעה בדפוסי השינה ו/או האכילה (והכוונה היא לשינויים שלא קשורים לתינוק. למשל, כאשר אמא לא מצליחה לישון גם כשהתינוק שלה ישן מפחד שיקרה לו משהו רע).

כשהחרדה משחקת ב"חבילה עוברת" והתוכן משתנה בכל פעם, כאשר בכל פעם נושא מסוים נרגע או נפתר מופיע לו נושא חדש ומסעיר לא פחות.
כאשר מתעוררות מחשבות אובדניות ו/או מחשבות או דיבורים על פגיעה אפשרית בתינוק.

המאמר פורסם גם כאן »

לימור גריף - פסיכותרפיה הוליסטית לימור גריף - פסיכותרפיה הוליסטית

שיתוף חברים
עם : לימור גריף - פסיכותרפיה הוליסטית